certyfikaty w PLD

Nie, 17 Mar 2002, 17:17:10 CET

On Sun, 17 Mar 2002, Mariusz Mazur wrote:

> To jest tak. W PLD panuje polityka faktów dokonanych. Były dyskusje o tym,
> czy umieszczać certyfikaty czy nie. Najrozsądniejszym kompromisem były paczki
> z certyfikatami instalowane na życzenie użytkownika. Przyszedł kloczek i
> zaaplikował patche od ciebie. Tych patchy już się nie usunie, bo nie ma szans
> na utworzenie odpowiedniego "lobby". Także one będą.
>
> Teraz pozostaje nadal sprawa tego kompromisu. Dla mnie osobiście (i nie
> tylko) było by wygodniejsze, gdybym mógł zainstalować tylko te certyfikaty
> którę chcę, a nie wszystkie na raz z późniejszą koniecznością wyłączania tych
> [...]

Nie skończy się o ile nie wykażesz, że obecne rozwiązanie niesie ze soba
jakieś zagrożenia (pisałem Ci o tym na ircu co teraz najwidoczniej
starasz się ignorować).

Granica między jednym a drugim rozwiązaniem jest bardzo cienka i jest
mniejwiecej klasy miedzy nie dobijać, a utrzymywać przy życiu. W takich
wypadkach żeby łatwiej było wykazywać różnicę prościej jest posługiwać się
standardowymi narzędziami logiki jakim jest zaprzeczenie tezy i
wykazywaniem badź nie poprawności/fałszu takowej. Mówisz, że to co
proponuiujesz będzie najrozsądzniejsze. Otóż nie widzę tutaj takiej
kolosalnej różnicy .. na tyle dużej żeby wprost nie bronić tego
rozwiązania jakie wprowadziłem.

Teza jaką stawiam brzmi: powinniśmy dołączyć root certyfikaty (w
tym wypadku Unizeto) ponieważ nie ma w tym praktycznie żadnego zagrożenia,
a w ręcz przeciwnie są korzyści dla PLD (dla potencjalnych użytkowników
także w postaci oszczędności czasu na dołącznie takowych certyfikatów do
zasobów systemowych).
Jeżeli chcesz coś tu zmienić to najpier musisz wykazać, że powyższe
zaprzeczone (są zagrożenia w takim kroku) jest prawdą.
Potem możemy się pozastanawiać jak to rozwiązać.