Zasoby z certyfikatami SSL - miejsce w drzewku katalogów

Marcin Bohosiewicz marcus w kernel.pl
Pon, 18 Mar 2002, 23:56:36 CET

On Mon, 18 Mar 2002, Tomasz Kłoczko wrote:

> Tak się zastanowiłem że w zasadzie obecnie wprowadzone umiejscoweienie
> zasobów z dostarczanymi z dystrybucja certyfikatami jest ciut niepoprawne.
> W przypadku współdzielenia /usr np. po NFS bęndzie to współdzielone nie
> koniecznie tak jak powinno być. Otóż w takim przypadku moze sie pojawić
> posługiwanie sie różnym zestawem certyfikatów w grupie maszyn. O ile tak
> jest to powinniśmy zmienić obecne /usr/share/ssl/ca-bundle.crt na lokacje
> w e /etc. Z razji tego że potencjalnie zakawałek mozan się spodziewać że
> jednak ktoś wprowadzi poprawkję na openssl bazujacą na tym co jest w
> [...]

1. Katalog /etc/certs.d/*
2. Pliki (nie 1 plik) z certyfikatami - z tego co rozmawialismy
przez telefon poprawka niezbedna dla openssla placze sie gdzies w
okolicach naszych crondemonow.
3. do tego pakiety openssl-cert-<nazwa_CA> z certyfikatami,
gdzie w %verifyscript mozna (a nawet trzeba, wtedy tylko dostarczanie
certyfikatow ma sens) dodac sprawdzanie autentycznosci
certyfikatu w danym CA poprzez rpm -V. Padl jeszcze pomysl, zeby pakiety
z certyfiaktami obecne na naszym ftp byly _podpisane_ przez CA.

Wtedy to ma sens, my dostarczamy certyfiaktow i narzedzi umozliwiajacych
ich weryfikacje, a CA moga rowniez same dostarczac pakiety z
certyfikatami, my przygotowalismy tory, CA wprowadzily pociagi.

Jutro napisze cos wiecej, ale Macintosh G4 na pierwsza komercyjna
instalacje portu PLD na PPC czeka i dopomina sie rpmow ;)

M.

-| == PLUG - Sad Kolezenski  -         http://www.linux.org.pl/ == |-