fonty w XFree86

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Pon, 18 Mar 2002, 16:30:53 CET

Sprawa brzydkich fontów się chyba wyjaśniła - z testów wynikło, że
przyczyniły się do tego dwie moje poprawki:

1. fixed źle działa, jeśli jest pełną nazwą fontu, a nie aliasem.
Więc wydzielić trzeba będzie nie fixed.pcf.gz, ale 6x13-ISO8859-1.pcf.gz
+ odpowiedni fragment misc/fonts.alias. Poprawię to wieczorem albo
jutro. (bleh, zrobi się jeszcze większy syf w skryptach %post/%postun do
fontów - dorobienie systemowych skryptów do uaktualniania fonts.* jest
_potrzebne_).
To powodowało wywietlanie w niektórych miejscach większych liter niż
powinny być. Dlaczego to już nie wiem.

2. sprawa brzydkich wielu czcionek - po prostu fonty ult1mo są brzydkie.
Naprawiłem (przez długi czas zepsuty) fonts.alias dostarczany
z XFree86-fonts-Type1-ISO8859-2, więc fonty ult1mo były znowu dostępne
jako iso8859-2, a nie tylko adobe-fontspecific.
Tu rozwiązaniem problemu jest... po prostu nie instalowanie pakietu
XFree86-fonts-Type1-ISO8859-2.
Podstawowy pakiet XFree86-fonts zawiera fonty Type1 także ze znakami
z zakresu iso8859-2.

--
Jakub Bogusz