fonty w XFree86

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Pon, 18 Mar 2002, 21:25:30 CET

On Mon, Mar 18, 2002 at 04:30:53PM +0100, Jakub Bogusz wrote:
> Sprawa brzydkich fontów się chyba wyjaśniła - z testów wynikło, że
> przyczyniły się do tego dwie moje poprawki:
>
> 1. fixed źle działa, jeśli jest pełną nazwą fontu, a nie aliasem.
> Więc wydzielić trzeba będzie nie fixed.pcf.gz, ale 6x13-ISO8859-1.pcf.gz
> + odpowiedni fragment misc/fonts.alias. Poprawię to wieczorem albo
> jutro. (bleh, zrobi się jeszcze większy syf w skryptach %post/%postun do
> fontów - dorobienie systemowych skryptów do uaktualniania fonts.* jest
> _potrzebne_).

W zasadzie to wyrejestrowywanie fontów powinno być w %preun...
ale teraz dla fontów *.pcf w %postun jest o wiele łatwiej (wystarczy
uruchomić mkfontdir).
Pomyślę o tym, jeżeli będę kiedyś robił odpowiednie skrypty.

> 2. sprawa brzydkich wielu czcionek - po prostu fonty ult1mo są brzydkie.
> Naprawiłem (przez długi czas zepsuty) fonts.alias dostarczany
> z XFree86-fonts-Type1-ISO8859-2, więc fonty ult1mo były znowu dostępne
> jako iso8859-2, a nie tylko adobe-fontspecific.
> Tu rozwiązaniem problemu jest... po prostu nie instalowanie pakietu
> XFree86-fonts-Type1-ISO8859-2.
> Podstawowy pakiet XFree86-fonts zawiera fonty Type1 także ze znakami
> z zakresu iso8859-2.

A w ogóle to mam ochotę wywalić fonty ulT1mo z XFree86-fonts.spec.
One są niezależne od fontów z XFree - mogą sobie być w osobnym specu,
gdyby ktoś miał jednak ochotę zainstalować.
Pytanie o nazwę: po prostu ulT1mo.spec, fonts-ulT1mo.spec,
fonts-Type1-ulT1mo.spec, inna?
IMO trzecia propozycja jest najlepsza.

--
Jakub Bogusz    http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/