e2fsprogs >= 1.15 is needed by rc-scripts-0.3.1-1

Pon, 18 Mar 2002, 17:12:24 CET

On Mon, 18 Mar 2002, Blues wrote:
[..]
> I w takiej sytuacji mi będzie całość chodziła na starym /dev .
>
> Zabronisz mi? Taki układ jest wygodny - nie widzę korzyści z przejścia na
> devfs, a tylko możliwe problemy.
>
> W tym układzie ta poprawka stworzy tylko problemy.

Mniejsza o to. Nie czuje sie nadal wypowiadać mocniej w kwestiach
zwiazanych z kernelem 2.4 .. moze za kilak dni :)
Tak czy inaczej co d tematu listu to jest tu nadal pewna istotna kwestia.
Otóż pakeit dostarcza de facto trzey rzeczy: nardzia bazowe do operowanai
na systemach pliowych (mkfs, fsck ..), narzędzia do operowanai na ext2
(fsck.ext2, mkfs.ext2 ..) i narzędzia operujace na ext3 (fsck.ext3,
mkfs.ext3) Faktycznie rc-scripts powinno wymagać tylko tej pierwszej
cżęści. Reszta jest opcjonalna i zalezna od tego jakie systemy plikowe w
systemie sa uzywane. W skrajnym przypadku ktoś wofgóle moze nie chcieć
używac np. ext2 i narzędzia do ext2 bedą dla niego zbędne.

Wydaje mi się, że podzielenie e2fsprogs na trzy części i wymganie przez
ten pakiet bazowy pakietu fs-backend-tools (albo jak to tam nazwać) które
to byłoby wpisane w Provides narzędzi do ext2, ext3, xfs czy reiserfs
miało by sens.

koments ?