/usr/lib/java

Artur Frysiak wiget w pld.org.pl
Czw, 21 Mar 2002, 13:46:49 CET

Po pierwsze czy pozwalamy na instalacje wielu różnych implementacji javy
jednocześnie ?
Jeśli nie to moja propozycja javowych pakietów jest taka:
Implementacje (JRE|JDK) lądują w /usr/lib/java.
W przypadku java-sun wyglądało by to tak:
java-sun-jre zawierało by to co jest teraz w /usr/lib/jre1.4.0 ale
przeniesione do /usr/lib/java.
java-sun-jdk zawierało by to co jest teraz w /usr/lib/jdk1.4.0 ale
przeniesione do /usr/lib/java + to co jest w /usr/lib/jre1.4.0 ale
przeniesione do /usr/lib/java/jre.
java-sun-jdk dostarczałby (jako Provides:) wszystko to co teraz dostarcza
java-sun-jre.
Podobnie dla innych implementacji javy.
Dodatkowe jary (z innych pakietów niż implementacja VM) wpadały by do
/usr/share/java.
Pliki *.so dla jarów zależnych od arch wpadałby by do
/usr/lib/java/lib/$cannon_arch/ (bo chyba tu je szuka java, przynajmniej
ta sunowska).
/usr/lib/java/jre/lib/ext i /usr/lib/java/lib/ext byłyby symlinkami do
/usr/share/java.
Zalety zaproponowanego rozwiązania:
- niezależne od arch rzeczy są w /usr/share.
- JAVA_HOME na stałe ustawiona na /usr/lib/java
Wady:
- nie można miec więcej niż jednej implementacji javy.

Co sądzicie o tym rozwiązaniu ?
PS: nie ukrywam że najbardziej zależy mi na opini ludzi który javy używają
na codzień.
--
Artur Frysiak
http://www.pld.org.pl/