/usr/lib/java

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Czw, 21 Mar 2002, 14:56:29 CET

Witam!

On Thu, 21 Mar 2002 14:39:34 +0100
Artur Frysiak <wiget w pld.org.pl> wrote:

> To znaczy które ? Twoje czy moje ?
> Co do aktualnego umieszczenia jre1.4.0 to nie wiem czy zauważyłeś gdzie
> java szuka plików *.so ?
> Oto ciekawy fragment:
> open("/usr/lib/jre1.4.0/../lib/i386/libpthread.so.0", O_RDONLY) = -1
> ENOENT                        ^^
> Przy "firmowym" położeniu było by to:
> JAVA_HOME/jre/../lib/i386/.....
> czyli JAVA_HOME/lib/i386/...
> a nie krzaki jak jest czyli:
> /usr/lib/lib/i386/....

I tak by nie znalazł, bo ta biblioteka jest w:
/lib/libpthread.so.0 I z tamtąd ją wyciąga. Ale czy te kilka wpisów w
strace wartych jest powiększania JDK o kilkanaście MB? Nie wiem, czy da
się to jakoś elegancko zrobić. Ale IMHO rozdzielenie JRE od JDK powinno
zostać. Ale uparty nie jestem, i jeżeli innym to pasuje, to możana zrobić
osobno budowane jre i sobno jdk (z różnych binarek), będą wtedy napewno
całe i niepocięte i większość błędów pakietowania da się wtedy wykluczyć.
Może niech ktoś jeszcze wypowie?

             Pozdrawiam
                       Artur