/usr/lib/java

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Sob, 23 Mar 2002, 23:05:21 CET

On Fri, Mar 22, 2002 at 10:35:47AM +0100, Artur Frysiak wrote:

> Widzisz, jest taki mały problem. J2RE od SUNa można redystrybować. J2SDK
> już nie bardzo (z wyjątkiem kilku plików).
> Więc nie ściągniesz tych dwuch mega bo nikt niemoże Ci ich udostępnić.

Fakt, z ftp.pld.org.pl nie (chyba że ktoś się postara), ale mogę ściągnąć
z miejsca gdzie sam sobie udostępnię, a jest lepsze łącze niż tam gdzie
chcę instalować.

jre można redystrybuować bez pytania?

> Z rzeczy jakie należało by w związku z tym zrobić (uwage będzie
> technicznie):
> java-sun-jre.spec z /usr/lib/java/jre + pliki z J2SDK które można
> redystrybować (właściwie to tylko bin/javac i lib/tools.jar). Mam to
> prawie zrobione.
> Z tego speca byłyby też budowane pluginy do mozilli i netscape.

OK.

> Do CVSa będzie można wrzucić wszystko co jest potrzebne do zbudowania
> pakietów z tego speca.
> Z java-sun.spec powstawałby identyczny jak wyżej zestaw + w osobnym
> pakiecie pozostałe pliki J2SDK + pakiet z demo.

A właśnie - czy jre zawarte w jdk to dokładnie te same pliki, co
w osobnym jre? Jeśli tak, to można w java-sun.spec zostawić tylko
pakiety nie budujące się z java-sun-jre.spec. A jak nie, to tak jak
piszesz.

> Mam też inny pomysł który może być realizowany równolegle. A mianowicie
> pakiet-adapter rpma z j2re|j2sdk dostarczany przez SUNa. Pakiet ten
> zawierałby jedynie kilka symlinków pozwalających na używnie
> JAVA_HOME=/usr/lib/java + symlinki do /usr/bin/

DGCC. Ja wolę używać od razu porządnie przygotowanych pakietów :)

--
Jakub Bogusz    http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/