/usr/lib/java

Artur Frysiak wiget w pld.org.pl
Pią, 22 Mar 2002, 10:35:47 CET

On Thu, Mar 21, 2002 at 07:34:47PM +0100, Jakub Bogusz wrote:
> [...]
>
> Z Javą za dużo wspólnego nie mam, ale wolę wersję jdk wymagającego,
> a nie zawierającego jre (kto tak wymyślił, łatwo sprawdzić w changelogu
> cvs ;)).
>
> Sprawa wygląda tak:
> -rw-rw-r--    1 comp     comp      1957159 gru 21 23:33 jdk-1.3.1_01-2.i686.rpm
> -rw-rw-r--    1 comp     comp     12388352 gru 21 23:34 jre-1.3.1_01-2.i686.rpm
>
> Załóżmy, że chcę uruchomić coś w Javie - więc ściągam i instaluję jre.
> Za jakiś czas stwierdzam, że chciałbym coś w tej Javie napisać - przy
> [...]

Widzisz, jest taki mały problem. J2RE od SUNa można redystrybować. J2SDK
już nie bardzo (z wyjątkiem kilku plików).
Więc nie ściągniesz tych dwuch mega bo nikt niemoże Ci ich udostępnić.
Z rzeczy jakie należało by w związku z tym zrobić (uwage będzie
technicznie):
java-sun-jre.spec z /usr/lib/java/jre + pliki z J2SDK które można
redystrybować (właściwie to tylko bin/javac i lib/tools.jar). Mam to
prawie zrobione.
Z tego speca byłyby też budowane pluginy do mozilli i netscape.
Do CVSa będzie można wrzucić wszystko co jest potrzebne do zbudowania
pakietów z tego speca.
Z java-sun.spec powstawałby identyczny jak wyżej zestaw + w osobnym
pakiecie pozostałe pliki J2SDK + pakiet z demo.

Mam też inny pomysł który może być realizowany równolegle. A mianowicie
pakiet-adapter rpma z j2re|j2sdk dostarczany przez SUNa. Pakiet ten
zawierałby jedynie kilka symlinków pozwalających na używnie
JAVA_HOME=/usr/lib/java + symlinki do /usr/bin/

Pozdrawiam
--
Artur Frysiak
http://www.pld.org.pl/