Qmail +relaying

Śro, 27 Mar 2002, 09:19:45 CET

On Wed, 27 Mar 2002, Robert Kurtys wrote:

> one more time: teoria gier - rozwiazania zdominowane
> Prawidlowe pytanie brzmi
> Czy istnieje sytuacja w ktorej mbox jest lepszy od maildira?

Oczywiście, że jest. Przy relatywnie niewielkiej liczbie kon/listów mniej
jest zżeranego miejsca na dyskach (każdy list zajmuje wielkokrotność bloku
i zjada też dodatkowego inoda). Powyżej pewnej granicy ten wskaźnik ma
mniejsze znacznie bo zaczyna się włażenie w wąskie gardła jak narzuty na
blokowania plików czy ogólnie na ilość I/O na sekundę. Poniżej można
śmiało powidzieć że koszta eksploatacji są mniejsze ze względu na mniejse
wymagania co do przestrzeni dyskowej która to przestrzeń może być
wykorzystana na inne cele.