Qmail +relaying

Czw, 28 Mar 2002, 22:49:35 CET

On Thu, 28 Mar 2002, Mariusz Mazur wrote:

> Ale ja chcę mieć tego maildira domyślnie :)

To domyślnie wybierasz przy instalacji maildir .. ale wczęsniej musisz
przygotować wszystko co trzeba żeby taki wybór miał rece i nogi :)

> No to to już chyba jest problem użytkowników a nie administratorów? (a to
> jest admina sprawa czy chce mailboxa czy maildira).

I po mimo wszystko jednak czy to administratora czy użytkownika zostawić
na lodzie z takimi "szczególami" ? :>
Dla skomplikowania Ci myślenia o temacie dodam że i tak każdy może
zdecydowac jak pocztę będzie chciał przechowywać i gdzie niezaleznie od
domylnej konf systemu i na to wypadaloby też z lekka przygotować choćby
IMAP/POP serwery czy MUA.
Mówiąc inaczje jezeli np. na jakimś hoście żeby zacząc odbierać pocztę
tzreba mieć np. najpierw pusty plik np. w /var/mail z odpowiednimi
upranieniami to i tak możesz to obejść.

Tak czy inaczej widać z powyższego że "wajcha" do pzrestawiania
konfiguracji mbox<->maildir powinna działć nie tylko na ustawinia
systemowe ale także prywatne ustawienai użytkownika. Czyli mamy kolejny
element układamnki na stole który wiadomo jaki ma kstałt i kolor.

No i chyba jeszcze nadal za wcześnie na rozpoczęcie układania obrazka.