Qmail +relaying

Robert Kurtys bob w pozyton.net.pl
Pią, 29 Mar 2002, 16:25:21 CET

On Fri, 29 Mar 2002 13:25:41 +0100 (CET)
"Tomasz Kłoczko" <kloczek w rudy.mif.pg.gda.pl> wrote:

> On Fri, 29 Mar 2002, Robert Kurtys wrote:
> [..]
>
> Jeżeli chcesz twirerdzić że za uszkodzenia poczty głównie są
> odpowiedzialne MTA to sie jednak bś się mocno mylił. W tym sensie mówienie
> także, że qmail jest bezpieczniejszy wynika raczej ze złudzenia.

????? - na jakiej podstawie wyciagnales taki wniosek?????????
(znaczy ze ja tak twierdze)

> [..]
>
> I potrafisz udowodnić poprawność programu który ma więcej niż paręnaście
> linijek ? Zaiste .. godne podziwu i zastanowienia :)

yyuups??? - to nawet nie wiedzialem, ze analiza matematyczna zajmuje sie rowniez
dowodzeniem poprawnosci programow komputerowych - z tego co pamietam w wielkim
uogolnieniu analiza matematyczna zajmuje sie badaniem funkcji, a obiektywna jest
w tym sensie ze tam kazda rzecz o ktorej sie mowi jest dowodzona, a nie
szacowana. Dlatego pisalem ze bede robil analize subiektywna - obiektywnej sie
nie podejmuje. aha i nie tyle *ja zrobie analize* co pozbieram programy majace
cos wspolnego z poczta, dla kazdego z nich postaram sie opisac jak jest
konfigurowane miejsce i format dostarczania poczty. dodatkowo jesli chodzi o
mbox/mdir zrobie tabelki jak opisalem i poprosze ludzi ktorzy z racji
obslugiwanych systemow moga cos powiedziec o subiektywne opinie i ewentualnie o
jekiesdane liczbowe?, testy? po czym zbiore to do kupy, moze sie komus przyda w
tym sensie ze bedzie mu latwiej podjac decyzje lub przeprowadzic samodzielna
analize. btw nie jestem jakims tam podlotkiem zeby po raz kolejny udowadniac ze
ja<>wielblad jak ktos nie chce czytac ze zrozumieniem. dla mnie eot bo tylko
smiece na liscie :(