/home/services (by³o: Re: buildlogi)

Tomasz K³oczko kloczek w rudy.mif.pg.gda.pl
Sob, 4 Maj 2002, 22:47:16 CEST

On Sat, 4 May 2002, Tomek Orzechowski wrote:

> [04 maj, 2002] Mariusz Mazur napisa³:
>
> Tak przy okazji:

> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>
> Korci³o mnie przerzuciæ takie rzeczy jak /home/httpd/, /home/ftp/,
> /home/samba/ i parê innych do /home/services/, ale qboosh do¶æ ch³odno
> siê do tego odniós³. A tu widzê, ¿e kloczek ju¿ tak ma.
>
> Co inni na taki manewr?

Znaczy sie ja to sobie prywatnie robiê choæ wydaje mi siê ¿e to ma sens
szczególnie w przypadku kiedy planuje siê montowania zasobów katalgów na
kilka maszyn poprzez NFS. Wtedy ³atwiej takie rzeczy oddzielaæ regexpami
w mapach do automontera.

> Za: potencjalnie wiêkszy porz±dek w /home, mo¿iwo¶æ wywalenia services
> na osobn± partycjê jednym poci±gniêciem
>
> Przeciw: d³u¿sze ¶cie¿ki, ba³agan zwi±zany z przestawianiem
> konfiguracji.
>
> RFC.

Na szersz± skalê mo¿e i by to przesz³o gdyby dopracowac procedury
migracji. Na opracowywanie takowych w tej chwili mnie nie staæ bo do koñca
przysz³ego tygodnia muszê zrobiæ przynajmniej czê¶æ rearganizacji zasobów
NFS u siebie (w³asnie znalaz³em byka w skrypcie starowwym w restart do
nfs serwer; efekt by³ taki ¿e klient czeka³ na odpowid¼ z serwera co
skutecznie blokowa³o korzystanie z zasbów plikowych na kliencie oc przy
restarcie dodatkowo blokowa³o komplenie odmontowywanie zasobów plikowych
i wymusza³o konieczniosæ trawrdego restartu).

Tak czy inaczej by³bym z kilku mo¿e mniej waznych powodów za wprowadzniem
takeigo modelu (na pewno wartoby to wprowadzaæ w przypadku pakietów
nowoopracowywanych które beda musia³y mieæ katalo roboczy spec
u¿ytkownika; z czasem mozany poopracowywac brakujace procedury przejscia
dla tego co ju¿ jest zrobione).

koments ?

*Ludzie nie maj± problemów, tylko sobie sami je stwarzaj±*
Tomasz K³oczko, sys adm @zie.pg.gda.pl|*e-mail: kloczek w rudy.mif.pg.gda.pl*

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej pld-devel-pl