applnk: Development -> Utilities/Development

Nie, 5 Maj 2002, 00:48:20 CEST

On Sun, 5 May 2002, Michal Kochanowicz wrote:

> A ja tradycyjnie przypomnę, że to nienajlepiej wygląda w KDE:
> http://michal.waw.pl/kde-menu-icon-48x48-clipped.png

A ja tradycyjnie wypomnę że jest to byk w panelu KDE który wreszcie warto
żeby ktoś poprawił :)
Niby dlaczego ikonki od katalogów są traktoane inczej niż te od apliacji ?
W panelu GNOME oba typy obiektów są traktowane dosć niemal tym samym kodem
i daje to poprawny efekt wizualny.
Zreszta panel z GNOME ma tu tą przewagę że można sobie wybrać jena z wduch
wielkosci ikonek w menu i chyba z pięć w panelu.
Wystarczy w zasadzie zmienić to tak żeby nie było tu rozróżnienie co
zaskutkować pownno redukcją kawałka kodu :)

Przy większych rozdzielczościach (używam 1400x1050 i większych i raczje
coraz więłcej ludzi bedzie takich i większych uzywać) używanie ikonek
16x16 daje efekt dość brzydki :>
48x48 daje się skalować jeszcze wyżej co przy 1920x1280 ma już sens daje w
tym co mamy efekt naprawdę marnie wyglądajacy przy przesklowaniu tych
ikonek tdo 72x72 czy 96x96 (48x28 skolowane do takich rozmiarów jeszcze
wygladają znośnie).

Tak czy inaczje watrtoby te ikonki powikszyć choćby po to żeby konktretne
osoby widziały że ten detal jest tu jeszcze do poprawienia w KDE :)

Kolejna sprawa że owe ikonki nie są spasowane stylistycznie. Gdzieś
widziałem patcha do menu do gnome na dodawanie ikonki domyslnej o ile nie
jest ona podana w desktop lub nie zostałą znaleziona. Takie ikonkli
domyślne dla menu i aplikacji też powinny wpsć do applnk i też powinny być
używane tam gdzie przy generoaniu menyu są uzywane domyślne ikonlki.