LESSCHARSET

Czw, 9 Maj 2002, 00:16:11 CEST

On Thu, 9 May 2002, Andrzej Krzysztofowicz wrote:

> Witam.
>
> Kilka dywagacji na temat zmiennej LESSCHARSET:
>
> primo: Jej ustawianie w /etc/profile.d/lang.{c,}sh wydaje mi sie nie
>        najlepszym pomyslem [ czemu nie w less.{c,}sh ? ]. Ale moze sie myle
>        i jakiemus programowi nie nalezacemu do pakietu "less" jest ona
>        zywotnie potrzebna?
>
> secundo: Ustawianie jej na latin1 (lub rownowaznik tej wartosci) *tylko*
>        w przypadku, gdy TERM=linux-lat mialoby sens, gdyby ten terminal
>        byl ustawiany albo
>        - przez mingetty
> [...]

Tylko dorzuce że z Andrzejem rozmawialiśmy sobie o tym telefonicznie i
jednym z rozwiazń jakie rzuciłem które mogłoby być brane pod uwagę byłoby
wowgóle wywalenie użyania LESSCHARSET przez lessa i używanie wyłącznie
ustawień locale. Wywalić możnaby też IMHO własna obsługe stron kodowych w
lessie i baowanie wyłącznie na tym co jest w locale. Wszystki te rzeczy
które moożnaby tu wywalić maja owszem zsens anle raczje nei na
linuxie/unices co raczje pod DOS/Win*.