wprowadznie makr %{_autoconf} i %{_automake}

Michal Moskal malekith w pld-linux.org
Pon, 13 Maj 2002, 18:28:50 CEST

On Mon, May 13, 2002 at 06:17:07PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> On Mon, 13 May 2002, Filip Kalinski wrote:
> [..]
>
> I tak to jest jak si dokumentacji nei czyta i nei wie nic o opcji
> --short-circuit która daje to co powyzej tylko bez russzanai speca :)

Ah, ten kawałek przegapiłem, myślałem, że było o --short-circuit.

> Czyli wnisek z tego jest taki że żeby --short-circuit działało poprawnie
> wywołanie pakeiwanai dokumentacji powinno być robione w %build a
> nie w %install jak to teraz robimy i to niewątpliwie też wartoby
> wprowadzić. I TO jest niewatpliwie kolejny wniosek ..

Nie zawsze się tak da. Np. w modułach ocamla make install często
instaluje pliki .mli (coś jak .h w C), pomimo tego, że one do niczego
nie są potrzebne (bo są ich skompilowane wersje). Niemniej jednak
jeśli pakiet nie ma żadnej dokumentacji, albo mam jej mało, to takie
pliki .mli ze względu na zawarte w nich komentatrze warto zachować.

Ale oczywiście jako %doc w DOCDIR.

Więc po instalcji robię

gzip -9nf $RPM_BUILD_ROOT%{_libdir}/ocaml/foo/*.mli
mv -f RPM_BUILD_ROOT%{_libdir}/ocaml/foo/*.mli.gz .

..

%doc *.gz

Podobnie można sobie wyobrazić inne pakiety, gdzie łatwiej kompresować
dokumentację dopiero po instalcji bo:
  a) instalcja ze skompresowaną dokumentacją może nie zadziałać (bo np.
     pakiet chce sobie gdzieś README skopiować)
  b) łatwiej jest namierzyć odnośne pliki

> Zastępwanie gzip -9nf w takim wypadku nie będzie i nie jest na razie dalej
> do niczego potrzebne.

Jak widać jest.

--
: Michal Moskal :::::::: malekith/at/pld.org.pl :  GCS {C,UL}++++$ a? !tv
: PLD Linux ::::::: Wroclaw University, CS Dept :  {E-,w}-- {b++,e}>+++ h