wprowadznie makr %{_autoconf} i %{_automake}

Pon, 13 Maj 2002, 19:12:02 CEST

On Mon, 13 May 2002, Michal Moskal wrote:
[..]

> Nie zawsze się tak da. Np. w modułach ocamla make install często
> instaluje pliki .mli (coś jak .h w C), pomimo tego, że one do niczego
> nie są potrzebne (bo są ich skompilowane wersje). Niemniej jednak
> jeśli pakiet nie ma żadnej dokumentacji, albo mam jej mało, to takie
> pliki .mli ze względu na zawarte w nich komentatrze warto zachować.
>
> Ale oczywiście jako %doc w DOCDIR.
>
> Więc po instalcji robię
>
> gzip -9nf $RPM_BUILD_ROOT%{_libdir}/ocaml/foo/*.mli

To powinno być w %build

> mv -f RPM_BUILD_ROOT%{_libdir}/ocaml/foo/*.mli.gz .

a to w %install.

Kryteriunm co gdzie powinno być jest barzo proste i aż dziw bierze ze dotą
nie zwracaliśmy na to wyrązźneij uwagi.
Są dwa katalog: jeden to $RPM_BUILD_DIR/<katalog> (de facto
%{_topdir}/BUILDIR/<katalog>), a drugi to $RPM_BUILD_ROOT/<kataklog>.

Otóż o tym co ma gdzie wpaść (czy do %build czy do %install) powinno
decydować właśnie to *na którym katalogu *jest wykonywana czynność. I:

- wszystko co wykonuje jakieś operacje na $RPM_BUILD_DIR powinno wpadać
  do %build,

- wszystko co wykonuje jakieś operacje na $RPM_BUILD_ROOT powinno wpadać
  do %install.

O ile taka separacja będize prawidłowa to --short-circuit zawsze wykona
się w taki sam sposób jak w trakcie pełnego -ba. Tego typu zasada powinna
być wręcz sformułowana jako kanon w podstawowej dokumentacji rpm-a żeby
można było powtarzalnie posługiwać się --short-circuit.

Mam nadzieje że teraz już łapiesz o co tu chodzi i w jakim kierunku
powinny iść korekty speców (?).

Teraz można spróbować się zastanowić nad tym czy oprócz pakowania
dokumntacji nie ma czegoś jeszcze innego co bezie można
wychwycić/wprowadzić w masowej zmianie.