Potemncjalne uproszczenie manipulowanai %doc (Re: wprowadznie makr ..)

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Wto, 14 Maj 2002, 22:25:49 CEST

On Tue, May 14, 2002 at 08:11:10PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
[...]
> Wiadomo że pełne przygotowanie do użwyania --short-circuit zapewnia
> separacja czynności jaką zamknąłem w dwuch kryteriach. Wiadomo że
> załatwia to przeniesienie pakowania plików wpadaja do %files dostając %doc
> z końca %install na koniec %build.
> Wprowadznie togo jest juz niemal przesądzone i postaram się to zrobić w
> najbliższym czasie jednym ruchem.

Taka zmiana spowoduje nie budowanie się iluś pakietów (szacując dosyć
_optymistycznie_ - może kilkudziesięciu). Niektóre programy usiłują po
swojemu instalować dokumentację przy make install.
IMO nie można robić takiej zmiany bez sprawdzenia czy pakiet nadal się
buduje.

> Dyskusja teraz toczy się dalej: czy nie można czegoś uprościć w kwestii
> operoania plikami jakie wpadaja w %files i dostają %doc (?). To jest
> osobny temat nie jest on ziwiązany z wprowadzeniem makr %{_autoconf} i
> %{_automake}

Z tym nie...
> i przesuwaniem pakowania plików do %build.

Ale z tym jest.
Jeden z pomysłów uproszczenia jaki się pojawił, to kompresja plików
w czasie wykonywania %doc, czyli przy kopiowaniu (przez sam rpm) plików
oznaczonych %doc[1] z $RPM_BUILD_DIR do
$RPM_BUILD_ROOT%{_docdir}/%{name}-%{version} .
To automagicznie rozwiązałoby sprawę --short-circuit, jako że pakowanie
plików załatwiane byłoby dopiero w %files.
Lista plików też byłaby tylko w jednym miejscu (w %doc).
Kwestia sposobu rozstrzygania, które pliki mają być poddane kompresji.

[1] to jest trochę zamieszane, bo %doc obecnie oznacza dwie różne
rzeczy. Jedna to oznaczenie pliku w $RPM_BUILD_ROOT jako dokumentacja
(jeśli ścieżka pliku jest bezwzględna), drugi to oznaczenie pliku
w $RPM_BUILD_DIR jako przeznaczonego do skopiowania do (wyżej napisane)
podczas procesu "Executing %doc".

--
Jakub Bogusz    http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/