Potemncjalne uproszczenie manipulowanai %doc (Re: wprowadznie makr ..)

Wto, 14 Maj 2002, 23:29:00 CEST

On Tue, 14 May 2002, Jakub Bogusz wrote:

> On Tue, May 14, 2002 at 08:11:10PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> [...]
>
> Taka zmiana spowoduje nie budowanie się iluś pakietów (szacując dosyć
> _optymistycznie_ - może kilkudziesięciu). Niektóre programy usiłują po
> swojemu instalować dokumentację przy make install.
> IMO nie można robić takiej zmiany bez sprawdzenia czy pakiet nadal się
> buduje.

Jakub .. pomyśl spokojnie. Budujesz pakiet -> pakeit sie zbudował .. piknie.
Instalujesz pkiet w odpowednim wydzielonym drzewku katalogów ->
zainstalowało się. Wskaż mi teraz pakeit w który w trakcie instalacji
zmienai położenie dokumentacji która ma być wrzucona w %doc czyli która ma
być zmbieraan z $RPM_BUILD_DIR a nie z $RPM_BUILD_ROOT.
Specami zagryzam do śniadania a pod czaską mam je też w dosć kompletnej
formie .. na tyle że czasami nei sidząć pzry klawiaturzę wpadam na pomysł
co gdzie co moge zmienić/zrobić i jakoś nie moge nawet wytypowac choć
jednego który byłby potencjalnie wrżliwy na pzreniesienie pakowanai z
%build do %install .. owszem bedzie to reż wymagać pzrenioszenie tego z
róznymi rm czy mv jakei coś preparuja żeby uprościć pakeowanie
dokumentacji ale to już inna bajka i z tego zdaje sobei sprawe (jest
takiech pakeitów kilka)

[..]

> [...]
> $RPM_BUILD_ROOT%{_docdir}/%{name}-%{version} .
> To automagicznie rozwiązałoby sprawę --short-circuit, jako że pakowanie
> plików załatwiane byłoby dopiero w %files.
> Lista plików też byłaby tylko w jednym miejscu (w %doc).
> Kwestia sposobu rozstrzygania, które pliki mają być poddane kompresji.
>
> [1] to jest trochę zamieszane, bo %doc obecnie oznacza dwie różne
> rzeczy. Jedna to oznaczenie pliku w $RPM_BUILD_ROOT jako dokumentacja
> (jeśli ścieżka pliku jest bezwzględna), drugi to oznaczenie pliku
> w $RPM_BUILD_DIR jako przeznaczonego do skopiowania do (wyżej napisane)

Jeżeli sa gdzieś %doc ze ścieżkami bzwzglednymi to to owszem moze nbyć do
korekty (potancjalnie chyab są takei psece i powinny to być te które
jednosczeńie uzwaja %docdir .. choć nie jestem pewien).
Tak czy inaczje przypadek ścieąki bewzględnej odpada bo chodzi o
pakowanie rzeczy z ścieżką względna czyli tych plików które przez cały
czas trwania %install już nie zmianiają lokacji w $RPM_BUILD_DIR.

Przeoczyłem coś ? jeżlei tak to jakieś pojedyncze wyjątki które i tak
bedzie łatwo wychwycić pzregladajac "cvs diff -u".

I kolejna sprawa:

[kloczek w test2 SPECS.]$ grep -l _docdir * | wc -l
     59

Wyaje mi się że %_docdir jest cos tu nadużywane i od pzrejzrenia speców
pod tym kontem trzebaby tu zacząć.