Serwer grup dyskusyjnych PLD

Arkadiusz 'Jo Joro' Sochala jojoro w poczta.onet.pl
Śro, 15 Maj 2002, 15:29:25 CEST

I oto dnia sądnego 15 maj 2002, Lukasz Trabinski napisał(a):

> [...]
> Po drugie, bramka jest read-only, gdyż tak wcześniej ustaliliśmy na pld-devil.
> Po trzecie, od dłuższego czasu zabieram się do tego, aby odpalić ruch w
> obydwie strony. W związku z tym rozumiem, że akceptowalne byłoby, to że
> post wysyłany po nnrp trafiałby na grupę pocztową. Jest tylko kwestia tego
> typu, że obecnie sprawdzany jest adres from: więc są do wyboru dwie drogi:
> - nie jest sprawdzane pole from (grozi zalew spamu itp.)
> - istnieje możliwośc zapisania się na grupy pld-* bez jednoczesnego dostawiania
A rozwiązanie nr 3 - autoryzacja. Przydzielasz konta userom zapisanym
już na listy lub tym co chcą wysyłać przez newsy - niezarejestrowani
mają tylko dostęp RO.

> [...]
> w zasadzie problemu, bo technicznie odpalenie ruchu w obydwie strony, to
> dopisanie przeze mnie paru linijek (dokładnie tylu, ile jest grup pld.*) do
> configa news serwera. Ostatnia sprawa, to rozprzestrzenianie grupy pld-*
> na większą ilość serwerów news. Obecnie grupy pld pobierane są przez 6
> serwerów, z czego największy to oczywiście news.task.gda.pl. W zasadzie
> ustaliłem już z załogą serwera news.tpi.pl, że owe grupy bez problemu mogą
> się tam pojawić - wtrzymywałem się tylko z tym, gdyż chciałem zrobić ruch
> obustrony porządnie, a to wymaga dokonania pewnych ustaleń, o których

A chyba, że tak. Bo jeśli zrobiłbyś dostęp RW tylko przez
news.pld.org.pl dla zarejestrowanych userow a na reszcie serwerow tylko
RO to nie widze żadnego problemu.

> napisałem powyżej. Pozostałe kwestie to akceptowanie postów z grup
> typu pld-cvs-commit - są to w zasadzie binaria, tak więc standardowy
> cleanfeed tego nie łyka - w przypadku chęci rozysłania grupy na większą
> ilość news serwerów, to zmuszenie danego admina, aby przerobił troszkę
> cleanfeeda. Ostatnia kwestia to akceptowanie controli dla grup pld.*

na cvs-commit są binaria? myślałem że tylko commit logi :-O

Pozdrawiam
	Jo Joro
--
  -=[  Slrn-pl?  Tak!                                    ]=-
  -=[  Chcesz pomóc w rozwijaniu projektu?  Zapraszamy!  ]=-