Minicom

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Śro, 15 Maj 2002, 15:32:43 CEST

On Wed, May 15, 2002 at 03:26:32PM +0200, Daniel Mróz wrote:
> On Wed, May 15, 2002 at 15:06:02 +0200, Jacek Konieczny wrote:
> Hmmmm... Jestem niewyspany i ciezko dzisiaj kojarze. Czy napewno
> potrzebuje terminala?
Nie "czy potrzebuję terminala", ale "czy potrzebuję emulator terminala".

> Chyba tak. Chce sie logowac po serialu na inny
> komp. Robie to minicomem, ale przy ekranie 80x30 wszystko sie kaszani
> (VT102 nie moze miec wiecej jak 80x25?) przy wyswietleniu czegokolwiek
> lessem.
Przecież minicoma uruchamiasz już w jakimś terminalu (najprawdopodobniej
linux). Jeśli maszyna na którą się logujesz obsługuje taki terminal
(skoro to komputer, to pewnie tak) to po co po drodze mieć jakąś emulacje
VT102?

To jest podobna różnica jak między putty pod windows i ssh pod linuksem.
Jednym i drugim zalogujesz się na zdalna maszynę. Putty ma jednak
jeszcze emulację terminala, a w ssh jest to zupełnie niepotrzebne.

> Hmmmmm... Masz moze pod reka jakis URL?
Pakiet uucp chyba mamy w PLD. Jedynie problemem mogą być uprawnienia
binarki oraz prawa dostępu do /var/lock i /dev/ttyS* (zdaje się że w PLD
mamy to bardzo skaszanione), ale to się da rozwiązać paroma wywołaniami
"chmod".

Pozdrowienia,
        Jacek