php - PEAR

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Wto, 21 Maj 2002, 21:04:00 CEST

Jakby ktoś nie wiedział :)
Ludzie od php wpadli na ten sam pomysł co pealowcy. Są moduły z klasami
funkcji. I bardzo ładnie to działa.

Z php'em aktualnie przychodzi tylko podstawa (wcześniej cały pear był),
ponieważ tendencją jest teraz rozdzielanie za względu na powiększanie się
peara. I należałoby w pakietach dostarczać klasy. A będzie ich trochę...

Jest jednak z tym problem ze względu na sposób instalacji paczek z klasami
(skadinąd dosyc wygodny dla indywidualnego usera). Dostajemy paczkę
klasa.tgz z zawartymi w środku plikami .php oraz plikiem .xml Ten ostatni
to informacje o całości.
Teraz robimy pear install klasa.tgz i mamy zainstalowane. Jeżeli jakiejś
klasy brakuje to wyrzuci zależności. Ogólnie system jest ładnie pomyślany.

Ale z punktu widzenia dystrybucji jest to sytuacja wybitnie niemiła,
ponieważ mamy do wyboru:
1. dostarczamy same pliki klas i nie bawimy się w pear install. Ale wtedy
nie mamy wogóle tego w bazie pear'a i prawdę mówiąc nie sprawdzałem czy to
wogóle działa
2. Instalujemy i odinstalowujemy w %post. Tak zrobiłem w php-pear-Log na
próbę. To działa, ale jest wybitnie nieeleganckie i potencjalnie
problematyczne. To rozwiązanie mocno tymczasowe.
3. coś innego :) No właśnie any ideas?

Kolejna sprawa to php 4.2 - u mnie chodzi naprawdę ładnie i bez żadnych
przeszkód IMHO można to podmienić za 4.1, którego aktualnie mamy. Testuje
to już od dłuższego czasu i z domyślnym configiem jaki mamy nie różni się
zachowaniem od wcześniejszych wersji. A chodzą porządnie takie rzeczy jak
php-xml (wcześniej kulawo...)

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...