gg.spec

Rafal Cygnarowski zswi w pers.pl
Śro, 29 Maj 2002, 14:52:39 CEST

W liście z śro, 29-05-2002, godz. 13:42, Tomek Orzechowski pisze:

> Właśnie wrzuciłem do repo gg-home_etc.patch (vide dyskusja nt.
> nazewnictwa tego typu patchy), który jest już prawie dobrym
> rozwiązaniem. Brakuje przenoszenia konfiguracji ze starego do nowego
> miejsca, ale to zostawił bym developerom gg. Ci, co mają ochotę poprawić
> ekg/kadu/inne - śmiało, już wiecie jak. Jak ktoś ma czas i kontakt do
> maintainera gg to tego patcha może wysłać...

Tak apropos przenoszenia plikow konfiguracyjnych to wydaje mi sie, ze
takie rozpisywanie programow z powodu przeniesienia katalogow
konfiguracyjnych nie ma najmniejszego sensu! Wezmy np. prosta rzecz:
reinstalujemy pakiet z inner dystrybucji... i co? przenosimy recznie...
Albo prosty downgrade pakietu, to samo... Jesli bedziemy wychodzic z
zalozenia, ze nalezy obsluzyc cos wiecej niz to co zrobione zostalo
teraz w gg to obawiam sie, ze mozemy niczego nie przerabiac. Powstanie
taka sama sytuacja jak w kernelu, gdy z wersji na wersje zmieniany byl
sposob prezentacji informacji w /proc. Efekt jest taki, ze za kazdym
razem, gdy cos sie zmieni w /proc to programy musza sie do tego
dostosowac i w zaleznosci od jadra na ktorym sa odpalane inaczej
interpretuja proc-a.

Przenosiny do $HOME/etc musza byc maksymalnie proste i przejrzyste.
Jesli dobrze pamietam to kiedys slrn mial patch na to (nie wiem jak jest
teraz, bo z niego nie korzystam), ale efekt byl taki, ze patch byl
powodem bledow slrn-a. Nie sadze, zeby ta sytuacja miala miejsce, gdyby
patch nie byl tak bardzo rozbudowany...

pozdrawiam,
Rafal
--