Alsa i kernel z nesta

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Śro, 29 Maj 2002, 21:02:36 CEST

Witam!

On Wed, 29 May 2002 20:55:20 +0200
Jarosław Kruk <jareq w poczta.onet.pl> wrote:

> Ok. Dałem się przekonać. Jutro spróbuję to zainstalować, a dzisiaj
> sobie poczytam doce. Na czym polega ta wygoda?

Wygoda z devfs polega na tym, że  w katalogu /dev są tylko urządzenia
znajdujące się w systemie. Jeżeli przychodzi jakiś nowy sterownik, czy
coś podobnego, to jeżeli obsługuje devfs, to automatycznie tworzy sobie
odpowiedni wpis. Jednak devfs powstał w odpowiedzi na ograniczoną
przestrzeń urządzeń w starym /dev. Przy okazji pokuszono się o pewne
uporządkowanie lokacji odpowiednich wpisów. By jednak ten porządek nie
przeskadzał ludziom za bardzo (kilometrowe ścieżki) to mamy jescze
devfsd który dba o kompatybilność ze starymi nazwami :-)

                  Pozdrawiam
                     Artur