STBR slrn-pl

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Czw, 30 Maj 2002, 19:51:13 CEST

On Thu, May 30, 2002 at 05:20:28PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:

> Którą ? W której specyfikacji jest powiedziane że klient ma robić coś
> takiego jak konwertować przewsyłki z jednego charsetu na inny ptrzed ich
> obrabianiem ?
Z RFC2049 (co powinien umieć czytnik MIME):
    -- Recognize other character sets at least to the
    extent of being able to inform the user about what
    character set the message uses.

    -- Recognize the "ISO-8859-*" character sets to the
    extent of being able to display those characters that
    are common to ISO-8859-* and US-ASCII, namely all
    characters represented by octet values 1-127.

    -- For unrecognized subtypes in a known character
    set, show or offer to show the user the "raw" version
    of the data after conversion of the content from
    canonical form to local form.

To mi się wydaje jasne. Skoro do wiadomości dołączony jest nagłówek
"Content-Type" wraz z informacją o kodowaniu, to czytnik powinien
zrobić wszystko co w jego mocy, żeby to poprawnie wyświetlić

> A od kiedy to CP-1250 jest standardem transportowym dla języka polskiego ?
> Czy czytnik ma przytakiwać dowolnej głupocie jaką ktoś sobie wymyśli ?
Z RFC2046:
   No character set name other than those defined above may be used in
   Internet mail without the publication of a formal specification and
   its registration with IANA, or by private agreement, in which case
   the character set name must begin with "X-".
Z RFC1522:
   The "charset" portion of an encoded-word specifies the character set
   associated with the unencoded text.  A charset can be any of the
   character set names allowed in an RFC 1521 "charset" parameter of a
   "text/plain" body part, or any character set name registered with
   IANA for use with the MIME text/plain content-type [3].  (See section
   7.1.1 of RFC 1521 for a list of charsets defined in that document).

"windows-1250" _jest_ zarejestrowany w IANA. Więc jest poprawnym
kodowaniem znaków dla wiadomości MIME, w tym wiadomości USENET.

A że w polsce bardziej odpowiednim (nawet według powyższych RFC) jest
ISO-8859-2, to inna sprawa. Jednak skoro w wiadomości podane jest kodowanie,
to można, a nawet należy się do tego zastosować.

> Twoim zadaniem jako osoby piszącej program i/lub konserwujacej go _jest_
> *przedewszystkim odrzucanie wszystkiego co jest głupotą*. Jeżeli
> ktokolwiek kto bierze się za prace przy publicznym projekcie nie potrafi
> wypracować w sobie takiej bariery nie będac krytycznym wobec pracy jaką mu
> się podtyka pod nos nie powinien się *wogóle* zabierać za tego typu rzeczy
> bo może narobić więcej szkód niż przynieść porzytku.
IMHO suid-root na /usr/lib/sendmail to jest głupota. Ale to wcale nie znaczy,
że mając takie możliwości jak Ty nie wpuściłbym sendmaila na FTP.
Nie ty jesteś od decydowania za całą ekipę PLD i za jego potencjalnych użytkowników!!!

Więc odczep się wreszcie od tego slrn-pl! Tobie nikt nie każe tego używać.

Pozdrowienia,
        Jacek