RPM - koniec problemów z brakującymi plikami

Paweł Kołodziej pawelk w pld.org.pl
Pią, 31 Maj 2002, 22:33:29 CEST

Dnia Thu, May 30, 2002 at 11:36:07PM CEST, Tomasz Kłoczko napisał(a):
[...]
> Dyskusyjne może być jeszcze IMHO to gdzie testować pakiet ? czy juz po
> %build czy dopiero po %install ? Być może dobrze byłoby mieć wręcz dwie
> grupy sktyptów testowych ?

Problem jest trochę gdzie indziej. Mianowicie skąd wziąść te skrypty.

> Ktoś widzi w tym jeszcze jakąś inna ścieżkę którą warto
> prześledzić/uwzględnić w rozważaniach ? albo widzi jakieś dodatkowe
> aspekty w powyższym ?

Troszke obok "make check" można by zrobić testowanie gotowych już
pakietów. Temat był już kiedyś omawiany, ale żadnych wniosków zdaje
się niebyło. Przykładowo testy z postgresa można wykonać również na
zainstalwonym i działającym postgresie.
Dość dobrym narzędziem służącym za framework do testowania wydaje się
być dejagnu (jedno z niewielu darmowych jakie udało mi się znaleść).
Testy pisze się w expect'cie (czyli tcl), z poziomu którego można
oczywiście wywoływać dowolne inne programy. Po wykoniu testów wyniki
można wysłać mailem, itp. itd. Dodatkowo autor wydaje się być otwarty
na współprace przy rozwijaniu tego.

Jednak fundamentalnym problemem pozostaje stowrzenie testów dla wielu
programów.

Paweł