rc.ziew

Pią, 1 Lis 2002, 21:50:27 CET

> Przecież nie mówimy o *dystrybucji* tylko o tym, co sobie admin *sam*
> dopisze i poskleja taśmą klejącą. Ponieważ ludzie to z natury zwierzęta

Sa *dystrybucje*, gdzie admin sam dopisuje. To sie chyba nazywa
inicjalizacja w stylu BSD.

> leniwe taśmą kleić będą. Lepiej przeto dać im taśmę zdziebko mocniejszą
> (znaczy zamiast psuć w rc.sysinit/rc.shutdown, niech psują w rc.local i
> rc.ziew).

Ja nic nie mam przeciw rc-local, tylko przeciw wpisywaniu tam polecen
wymagajacych pozniejszych akcji postartowych.
Od tego naprawde sa pliki w /etc/rc.d/init.d . I nie musza one obslugiwac
calej litanii opcji i funkcji. Wystarczy:

case "$1" in
  start)
        polecenie_uruchamiajace
        ;;
  stop)
        polecenie_zamykajace
        ;;
esac

Chociaz przydaloby sie jeszcze malo pamietliwym adminom dopisac *) ze
skladnia.

  phone (48)(58) 347 14 61