rc.ziew

Wojtek Kaniewski wojtekka w bydg.pdi.net
Pon, 4 Lis 2002, 21:31:19 CET

On Mon, 4 Nov 2002, Tomasz Kłoczko wrote:
> Po drugie nigdzie nie jest napisane, że pełna zgodnosć z jakąkolwiek
> specyfikacją jest celem samym w sobie o ile są konkretne powody żeby si
> czegoś nie trzymać. W tym wyapdku po za back compat z modeleme BSD nie ma
> żadnego innego argumentu.

przepraszam, ale co z przyzwyczajeniem dziesiątek, setek albo nawet i
tysięcy administratorów? czy gdyby nagle w LSB znalazł się zapis, że
standardowym shellem ma być zgodny z csh, też przepisanoby wszystko w
nim i wyrzucono ksh ze standardowej dystrybucji?

> Od używania tegoż modelu można na pewn próbować
> odejść o ile daje się cos w zmian, a czymś takim mogłby być
> /etc/rc.d/init.d/template w który byłby gotowy do skopiowania i
> uzupełniania/użycia zamaist wrzucać coś do rc.local.

czy tak trudno zostawić domyślnie skrypt .../init.d/local, który
zawierałby coś takiego:

	case "$1" in
		start)
			[ -x /etc/rc.d/rc.local ] && /etc/rc.d/rc.local
			;;
		stop)
			[ -x /etc/rc.d/rc.ziew ] && /etc/rc.d/rc.ziew
			;;
		*)
			msg_Usage "$0 {start|stop}"
			;;
	esac

żadne nie-LSB-owe pliki nie będą się pętać po dystrybucji, ale i admini,
którzy podchodzą do całej tej sprawy jak Kłapouchy do mycia[1], będą
zadowoleni.

pozdrawiam,
wojtek

[1] ,,Jeśli chodzi o mnie, to nie znoszę tego całego mycia. Nowoczesna
    bzdura, i tyle.'' -- Kłapouchy