rc.ziew

Wto, 5 Lis 2002, 16:34:02 CET

On Mon, 4 Nov 2002, Wojtek Kaniewski wrote:

> przepraszam, ale co z przyzwyczajeniem dziesiątek, setek albo nawet i
> tysięcy administratorów? czy gdyby nagle w LSB znalazł się zapis, że
> standardowym shellem ma być zgodny z csh, też przepisanoby wszystko w
> nim i wyrzucono ksh ze standardowej dystrybucji?

Nikt nie wymaga używania POSIX sh w sktryptach startowych.
Ergo: zrobienie dystrybucji używającej w skrypaach statowych csh nie
byłoby niczym zbożnym.
Po drugie jezlei ktoś by tego potrzebował i ustalił sobie trakie regóły i
dodatkwo się ich tzrymał mówiąć o tym że takei są załozenia trorzenia
całsoć to rozparywanie tego w kategoriach przyzwycajeń byłoby kompletnie
bez sensu.
Kwestia w tym że możemy spokojnie przyjac założenie o nie uzywaniu
rc.loval wgóle i przekonasz się sam że tą drobna róznicę wychwyci zapewne
mniej niż procent osób zaintereswanych tematem.
Wystarczy w "Disdtribution feacutres" zapisać taką cechę jawnie.

> [...]
>
> 	case "$1" in
> 		start)
> 			[ -x /etc/rc.d/rc.local ] && /etc/rc.d/rc.local
> 			;;
> 		stop)
> 			[ -x /etc/rc.d/rc.ziew ] && /etc/rc.d/rc.ziew
> 			;;
> 		*)
> 			msg_Usage "$0 {start|stop}"
> 			;;
> 	esac
>
> żadne nie-LSB-owe pliki nie będą się pętać po dystrybucji, ale i admini,
> którzy podchodzą do całej tej sprawy jak Kłapouchy do mycia[1], będą

Nie widże poyrzevy robienia tego typu zreźby w zasobach dystrybucyjnych,
bo mozan to rozwiązać znacznie prościej.
Jeśli masz zamair coś takeigo wdrażać u siebie to mi, ani nikomu innemu
nie musisz o tym mówić.