rc.ziew

Radoslaw Kojdecki radek w media-com.com.pl
Śro, 6 Lis 2002, 01:43:14 CET

On Wed, 6 Nov 2002, Tomasz Kłoczko wrote:
> Od tego na pewno jest fstab.

Wiem :))

> I wkładanie tego do rc.local ładnie kolidować będzie przy takim
> rozwiązaniu z choćby "/etc/rc.d/init.d/network restart" ..

Tak, ale poki co nie ma innego miejsca (mowie tu o policy routing).

> Od IP masq są skrypty do zarzadzania konfiguracją FW (choćby
> firewall-init).

Szczerze mowiac to nie wiedzialem o istnieniu firewall-init
(przyzwyczailem sie do "swojego" rozwiazania i nawet nie szukalem). Ale do
mojego przypadku sie nie nadaja (do maskarady bo do firewalla sie nadaja)
gdyz przez ipchains nie mozna na jednym routerze robic maskarady na rozne
adresy.

Chodzi mi o to ze np. 10.0.0.0/24 wychodzi z jednym IP a 10.0.1.0/24 z
innym IP. Tylko ip rule na cos takiego pozwala.

> Pomijając już, że IP masq to coś innego niż NAT

To jest sczegolny przypadek NAT.

> do którego
> realizacji o ile nie ma potrzeby używania helperów od protokołów można
> spokojnie użyć PRDB z kernela (na czym właśnie się manipuluje za pomocą
> ip).

PRDB ??

[root w grota linux]# grep -i prdb * -R
[root w grota linux]# pwd
/usr/src/linux
[root w grota linux]# head -n3 Makefile
VERSION = 2
PATCHLEVEL = 2
SUBLEVEL = 22

No chyba za chodzi Ci o policy routing to w jaki sposob chcesz wywolac
"ip rule add ...." z poziomu PLD-owych rc-scriptsow jesli nie korzystajac
ze static-nat ??

> jw.

OK - dzieki za wskazanie. Nie wiedzialem.

> Ddać skrypt startowy do rdate i/lub wołanie odpowiodniego polecenia w
> /etc/cron.d/

Tak .. i po kilkunastu dniach bede mial kilka "martwych" rdate na liscie
procesow bo np. przez 2-3 godziny maszyna nie miala internetu.

> (choć w przypadku cyklicznej synchronizacji czasu lepiej
> używa klienta ntp).

Chodzi o JEDNORAZOWE ustawienie.

> W przypadku /etc/rc.d/init.d/network powinna być też raczej możliwość
> inicjalnego zsynhronizowania czasu (po to żeby dla symetrii w używając
> DHCP używać tu konfiguracji pozyskanej z zewnątrz w konfiguracji).
> Po realizacji tego zniknie jeszcze jeden potencjalny powód ładwanai czegoś
> do rc.local like.

Ooo .. popieram :))

> Od takich rzeczy jest używanie właściwego fs. Sztukowanie tego w ten
> sposób to jednak błąd w sztuce ..

Z pewnych wzgledow zastosowanie "wlasciwego" fs nie jest mozliwe (np.
wymagania sprzetowe).

> Zajrzyj na FM i przyjrzyj się dowolnemu innemu oskryptowieniu regółek FW
> -> spakuj -> używaj -> nie truj, że musisz do tego używac rc.local i/lub
> że inaczej się nie da.

Nie mowie ze MUSZE uzywac rc.local tylko ze uzywam (uzywalem do tej pory)
i po tym watku staralem sie zlikwidowac wszystkie (wiekszosc) wywolan w
rc.local zeby miec "ladnie" wszystko.

A jak juz sie czepiac to .. gdzie uruchomie to "oskryptowienie regulek FW" ??
jesli nie w rc.local (wiem, mozna do /etc/rc.d/init.d wrzucic ...) ;>>

> Wszystko pod warunkiem ze np. firewall-init nie pasuje Ci z jakiś
> względów.

Pasuje, pasuje :))

Radek
Media-Com Sp. z o.o.                       43-100 Tychy, ul. Długa 19
http://www.media-com.com.pl/           e-mail : info w media-com.com.pl