static-routes

Śro, 6 Lis 2002, 10:54:02 CET

On Wed, 6 Nov 2002, Jacek Konieczny wrote:

> Weź pod uwagę, że wiele osób chce na bierząco korzystać z rozwoju PLD na
> swoich maszynach produkcyjnych. To co porponujesz spowoduje sytuacje,
> w której dostępne będzie PLD-1.0, przestarzałe z założenie i tzw. HEAD,
> którego instalowanie na produkcyjnej maszynie byłoby dość ryzykowne
> (chociażby z powodu kernela 2.5/2.6).
>
> Zauważ, że akatualna popularność PLD wynika z tego, że dawało ono wciąż
> rozwiające się, ale w miare stabilne środowisko na serwery. Opierając
> dalszy rozwój o kernel 2.5 praktycznie to przekreślisz.

> [...]

Tym samym dalej bedziemy mieli małe szanse mieć mały dystans od up-to-date
do tego co bedziemy mieli.
I jeszcze raz .. rozpoczyna się devel cykl. Na to żeby wytestować glibc,
gcc i to jeszcze na kilku arch pół roku to dość wystarczajcy okres.

Po drygie: "siedząć" na szczycie zmiana w kernelu:
- odpada nam zabawa z integroaniem dużej ilosci patczy z tym co na
  bieżącjest potrzebne (Linus dość energicznie integruje to co mzoę być
  już zintegrowane)
- w razie zauważenia błedół mamy większe szansę ze ktoś kto wogóle jest w
  stanie skompletować potzrbną poprwakę skompletuje ją w znośnym czasie,
- używajac 2.5 bedziemy aktywniej rozwijać kernel i/lb choćby bedzie nas
  lepeiiej widzieć jako grupę -> łatwiej będzie się nam promować PLD po za
  Polską.

Chodzo rzecz prostą .. mianowicie o to że niejako ucieczka w przód
dać nam może kolejną zauwazalną różnicę miedzy PLD i resztą -> przyciagnie
do nas kolejne osoby. Jest to niewątpliwie wyzwanie. Takie wyzwanie możemy
podjąć właśnie teraz lub możliwie szybko (im okres używania 2.4 będzie
krótszy tym lepiej). Zauważ, że pracujac wczęniej juz na 2.5 w momencie
kiedy wyjdzie 2.6 powidźmy że włsnie w okolicach czerwca zaknięcie 2.0
będziemy w stanie zrobić dużo szybciej, a co ważniejsze wszyscy będą juz
obstukani z nowymi mozliwaciami koejnej wersji kernal .. tym samym lepiej
będa te mozliwośći utylizować w zasaobch dystrybucyjnych (od rc-scripts
zaczynając a na innych rzeczach zależnych od kernela kończąc).
Kąsków w 2.5 które można próbowac gryźć w 2.0 jest sporo: USB, lepsze
wsparcie do FB, NFS4, lepszy accounting i raportowanie bieżącego stanu
większej ilości elemrntów zarżadzanych przez kernel), lepsza skalwalność,
za kawałek lepsze wsparcie do ipv6 i kupa innych zreczy z któryuch
integroaniem musielibyśmy się teraz męczyć sami decydujac się na 2.4
(zakładam, że przejściowo na poczatku prac nad 2.0 kernel 2.4 będzie
jednak używany przejściowo ale przez jednak możliwie krótki czas).

Jeszcze raz: oparcie się o devel kernel 2.5 to jest niewątpliwie wyzwanie
.. ale wyzwanie które IMHO *warto* podjąc możliwie szybko.