static-routes

Pią, 8 Lis 2002, 16:14:57 CET

On Fri, 8 Nov 2002, Michal Margula wrote:

> Ty kloczek  nie gdybaj co będzie za jakiś tam długi czas. Teraz chodzi o
> decyzję. Mi osobiście chyba leży przejście na 2.4 w PLD, bo to na pewno
> spowoduje, że więcej ludzi się nim zajmie, więcej przetestuje i ogólnie
> na tym zyskamy :)

Paatrz jak było miedzy 2.2 i 2.4. Conajmneij kilka wersji 2.3 było takich
że dało się na tym nie tyle nawet eksperymentować oc nawet powadzić
produkcję.
Pisząć o 2.5 użyłem słowa "polować". Ma to oznaczać ni mniej ni wiecęj ak
poruszanie się od jednej takeij w miarę stabilnej wersji do kolejnej.

Przy tym wszystkim ważne jeśt to że  że wszystkie doswiadczanenai jakie
już będziemy gromadzić i pogłębiać będą miały realne odniesienie do
przyszłej wersji stabilnej. Przykładowo w 2.5 nei ma juz initrd i to
wymagać bedzie dostosowania narzędzi.
Zarządzanie zasobami plikwymi z aktywniejszym udziałem LVM moze byc
koljnym takim elementem, a zauważ że dostosowywać do tego tzreba bedzie
instalator który rowija się z natury dość upierdliwie czyli że wymagać
bedzie to czasu.

Poprostu decydująć się na (jeszcze raz powtórzę) mozliwie wczęne
pzrełączenie głównych prac w otoczeniu już kernela 2.5 mamy szansę, że
momencie wyjścia pierwszego nadajacego się do użytku 2.6.x niemal
momentalnie będziemy mogli zamknąć 2.0. Inni dopiero w tym moemncie bęa
zaczynać myśleć o stabilizacji .. my będziemy ją już mieć.

Pieprzyć przy tym patrzenie na powyższe od strony PR czy konkurencji z
innymi. Spójrz na to z punktu własnego podwórka na którym chcesz mieć
możliwie dużo możliwości, możliwie szybko i to wszystko stabilnie.

Żeby to mieć tzreba zainwestować conajmneij z kwartał aktywnej pracy w
nowym otoczeniu. Dzisiaj mamy szansę zagospodarowanai conajmneij siedmiu,
osmiu miesiecy. To jest nawet dużo wiecej niż minim. Jezlei nawet z tego
"zmitrężymy" na 2.4 do końca roku to jeszcze sie nic nie stanie. Jezlei
srobimy to co myusimy w przysłowieomym palcem juz nie powim gdzie
.. przynajmeniej w kwestii kernela i okolic bo co do reszty cieżko
wyrokować. Niemniej planując ogólny szkielet zdażeń w rzędu pół roku
wprzód można bedzie peróbować robić wszystko z pewnym samonaciskiem żeby
dyscyplinować resztę działań coby cła reszta zmian zbiegła się w okolicach
np. końca wakacji.

Tak czy inaczej cała gra polega na zgrywaniu pewnych części w czasie i na
próbie pzrewidzenai pewnych zdażeń. Jeżeli dobrze zagramy to gotowe
narzedzie w postaci kmpletnej i stabilenj dystrybucji możemy mieć idąć tą
drogą o conajmniej krok przed innymi.
W ten sposób bedzie łątwiej pzrekonać innych do PLD. To dalej powinno
pociagnąć za sobą pojawienie sie ddatniego sprzężenia zwrotnego używania
PLD po za Polską. Dzisiaj PLD w Polsce działa z pewnym minimalnym dodatnim
sprzężeniem zwtotnym. Za kawałek będziemy w stanie zainwestować część tego
co powstje z tego na kręcenie podonie całości za granicą. To wszystko
potem wtróci do nas samych po wielokroć choćby w lepszym dopracowaniu
całość.