SPECS: kdenetwork.spec (HEAD)

Wto, 12 Lis 2002, 18:09:04 CET

On Tue, 12 Nov 2002, Bartosz Taudul wrote:

> Nie zawsze. Wyobraźmy sobie ikonkę dosemu: w 16x16 samo żółte 'C:\' na
> czarnym tle, w 48x48 ów napis może być wyświetlany na ekranie monitora
> (a gdzieś obok może bilgejc straszyć.)

Mogę sobie wyobrazić setkę innych ikonek do dosemu które nie będą po to
podpadać.
Cała sprawa polega na tym takze żeby ikonki nie były przypadkowo dobierane
tylko takze pod kontem tego jak się skalują.

Za kawałek może się okazać że bazowa rozdzielczosć 48x48 to już za mało
(na gnome-devel kilka razy ludzie si dopytywali się o 96x96 czy 128x128
bazowych ikonek bo 48x48 były juz za małe). Jezlie ikonk były tworzone
gimpem to jeden z formatów przechowuje informacje o rysunku jako sekwncję
użycia konkretnych narzędzi. Zmieniając bazową rozdzielczsć rysunku łatwo
uzyskać jest przeskalwanie z odpowednim poziomem szczegółowości. W takiej
postaci właśnie są gdzieś (już nie pamietam gdzie .. w razie czego mogę
poszukać listu w którym byłb adres gdzie to leży) trzymane źródłowe
postaci źródłowe postacie ikonek do sporej ilsci rzeczy wgnome.

Jak na razie z moich dświadczeń wynika, że bardzo dobry efekt skalowania
w górę uzyskuje się w gimpie poprzez proste przekalowanie i potraktowanie
filtrem z filry->uwydatnianie->zmiękczanie maski ze wspólczynnikiem 3.5
to 4. Przykładowo tak preparowałem skalwania które dzisiaj robiłem i
wygląda to więcej niż zadowalająco.