DoS jajka

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Czw, 14 Lis 2002, 18:41:14 CET

On Thu, Nov 14, 2002 at 06:11:56PM +0100, Lukasz Trabinski wrote:

> Nie wszyscy czytają lk, wyszło:
>
> Linux 2.4.20-rc1-ac2
> o       Ptrace NT flag fix                              (Andrea Arcangeli)

Jeżeli to jest poprawka maski flag w ptrace.c, chyba bez znaczenia dla
tego błędu (poprawki w entry.S i traps.c wszystko załatwiają) - więc
bardziej dla porządku.

> o       lcall NT clear fixes                            (Petr Vandrovec)

Na pewno samo lokalne wyłączenie flagi NT w lcall7 i lcall27 nie
wystarcza (przestaje działać tylko ten exploit z ptrace, ale krótsza
wersja Andrei działa). Poprawka Petra wyłącza lokalnie NT i TF - być
może to wystarczy...
(w mojej wersji NT i TF jest wyłączane także na stosie - jak w patchu
Alana)

> [...]
> Jeszcze nie testowałem, ale zaraz będe.

Sprawdź koniecznie, czy exploit w wersji Andrei też przestaje działać.

--
Jakub Bogusz    http://www.cs.net.pl/~qboosh/