DoS jajka

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Pią, 15 Lis 2002, 21:50:09 CET

On Thu, Nov 14, 2002 at 06:41:14PM +0100, Jakub Bogusz wrote:
> [...]
[...]
> Na pewno samo lokalne wyłączenie flagi NT w lcall7 i lcall27 nie
> wystarcza (przestaje działać tylko ten exploit z ptrace, ale krótsza
> wersja Andrei działa). Poprawka Petra wyłącza lokalnie NT i TF - być
> może to wystarczy...
> (w mojej wersji NT i TF jest wyłączane także na stosie - jak w patchu
> Alana)

I raczej nadmiarowo.
Właśnie sprawdziłem na linusowym 2.4.18 - wystarczają tylko 2 zmiany
(nie licząc dodania definicji) w entry.S[1] - wyłączenie NT i TF
w lokalnych flagach dla lcall7 i lcall27 (samo NT nie wystarcza).

[1] czyli to, co zostało zaaplikowane w bk i ktoś forwardnął na
bugtraq

> Sprawdź koniecznie, czy exploit w wersji Andrei też przestaje działać.

Też.

Jak wygląda aktualny stan łatania Ra-owego 2.2?

PS. fajnie działa exploit na 2.5.47 - pomimo kernel panic dało się
pracować ;)
Tylko init dossał się do CPU (powodując load+=1.0).

Ale to 2.5.47 przedtem umarło w nocy samo, po OOM - podczas
wykonywania w pętli make -j $coraz-więcej bzImage
Rano jeszcze dało się napisać parę znaków na pierwszej konsoli, na
drugiej już nic, chwilę później już nie dało się przełączyć.

--
Jakub Bogusz    http://www.cs.net.pl/~qboosh/