1.0 .. to be continued (Re: dzieki)

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Pią, 22 Lis 2002, 19:04:59 CET

Ja przy okazji dyskusji na temat usera/grupy dla tftp chciałbym
pryzpomnieć jedną rzecz, o której wielu może nie wiedzieć/nie pamiętać:

tftpd (z pakietu o tej samej nazwy) udostępnia do odczytu jedynie te
pliki, które mają a+r (są czytelne dla wszystkich), a do zapisu jedynie
te, które mają a+w (mogą być zapisywane przez wszystkich). Więc wszystko
jedno z jakiego usera chodzi, może to być nawet "nobody", gdyż nie musi
mieć żadnych szczególnych praw.

Nie wiem natomiast jak zachowują się inne serwery tftp w PLD. Natomiast
niezależnie od użytego pakietu protokól TFTP nie przewiduje żadnej
autoryzacji --- o tym też warto pamiętać, próbując zabezpieczać pliki
serwowane przez tftp.

Pozdrowienia,
        Jacek