1.0 .. to be continued (Re: dzieki)

Paweł Gołaszewski blues w ds6.pg.gda.pl
Nie, 24 Lis 2002, 22:57:43 CET

On Fri, 22 Nov 2002, Jacek Konieczny wrote:
> Nie wiem natomiast jak zachowują się inne serwery tftp w PLD. Natomiast
> niezależnie od użytego pakietu protokól TFTP nie przewiduje żadnej
> autoryzacji --- o tym też warto pamiętać, próbując zabezpieczać pliki
> serwowane przez tftp.

To nie do końca jest prawdą.
utftpd ma możliwość odgraniczenie dostępu w konfiguracji po IP.
Wystarczy na maszynie statyczny ARP i już mamy pewien stopień
zabezpieczeń.
Dodatkowo jeszcze w utftpd mamy możliwość określenia jaki host skąd może
czytać/zapisywać/tworzyć (osobno każde uprawnienie).

Ale i tak tftp jest protokołem o bardzo marnym bezpieczeństwie.

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...