[MBT] new entry in pkg gdm "gdm uruchamiany z rc.d nie działa"

undefine@aramin.one.pl undefine w aramin.one.pl
Śro, 2 Paź 2002, 00:36:07 CEST

On Tue, Oct 01, 2002 at 11:51:34PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:

> I tak być powinno.
imho raczej odwrotnie.
czyli local (jako część podnoszenia się systemu), gdm (graficzna konsola
logowania), allowlogin (zezwolenie na logowanie się ziutków).

> Kwestia w tym że podnioszenie gdm/xdm/kdm z inittaba nie jest tu
> konieczne.
konieczne nie jest.
jest jedną z możliwości.
inną jest wbudowanie podnoszenia dm-ów w rc-scripty.

> Tyle że w konfiguracji xdm, gdm i kdm jest używanie vt9 i po mimo tego że
> mingetty jest odpalane z inita sześć razy to gdm nie jest na vt7 tylko
> właśnie (dzieki temu) na vt9.
vt9? pierwsze słyszę aby coś takiego było u nas używane.

> Dodaj to w skrypcie startowym w /etc/rc.d/init.d/ .. z normalnym
> nagłówkiem. Potem chkconfig --add <skrypt> i po kłopocie.
prościej "dla mnie" jest mieć to w rc.local. Który zresztą o ile się nie
mylę do takich rzeczy powinien służyć.
Chyba że masz inną filozofię wykorzystania /etc/rc.d/rc.local? ;)

> Jeszcze raz: local ma być właśnie wykonywany na końcu.
skąd ten pomysł?
jak dla mnie rc.local to pozostałość z skryptów "bsd"owskich pozwalająca
wykonać jakieś rzeczy _pod koniec_ podnoszenia się systemu. Ale nie _po_
podniesieniu się systemu.

> Trzeci rozwiąznie masz powyżej i wynika ono z włąsniości skryptów
> startowych. To co podałeś ignoruje te własności i próbuje wymuszać
> zupełnie inne regóły gry.
jeżeli to rozwiązanie ma być spowodowane tym że rc.local ma być w
gorszej sytuacji od innych skryptów, albo coś w tym stylu to znaczy że
jest błąd w samej filozofi rc-scriptów.

inny argument - ssh odpala się "wrześniej". Następnie allowlogin,
rc.local, gdm... i dopiero później dostajesz konsolę.

zakładając że w rc.local jest coś czasochłonnego ziutek może się
zalogować przez ssh wcześniej niż ty na konsoli.

Nadal twierdzisz ze to nie jest błąd?

> Mówiąć inaczej o żadnym błedzie w rc-scripts nie ma tu mowy.
jest.