SPECS: kdeadmin.spec (DEVEL) [adgor]

Śro, 2 Paź 2002, 03:19:09 CEST

On Wed, 2 Oct 2002, Adam Gorzkiewicz wrote:

> (...)
>
> KUser nie wyleciał - poukładałem paczki alfabetycznie.

W takim razie pzrepraszam niemniej prosiłbym pamiętać takze o takich
detalach :)

[..
> BTW: Jak w takim wypadku powinno się stosować "Obsoletes" (do tej pory
> myślałem, że "Obsoletes" ma zastosowanie, gdy paczka zmienia nazwę a wnosi to
> samo lub prawie to samo) ?

Także wtedy kiedy coś znika w kolejnehj wersji. Szczególnie upierdliwy
przypadek to taki gdy pakiety A-{a,b} użwywają np. libfoo.so.0 i po
pojawiniu się kolejnej wertsji A znika np. podpakitet A-b, a jednocześnie
całość zaczyna już wymagać noweszego foo (np. libfoo.so.1). O ile nie da
się w kolejnej wersji pakietu A "Obsoletes: A-b" to zanim można będzie
wykonać upgrade do nowszej wetrsji coś (apt to potrafi) lub ktoś musi
usunąć (rpm -e) A-b żeby było możliwe użycie nowszej wetrsji A-a. Bez tego
w trakcie takiego upgrade pojawi się komunikat że "A-b wymaga
libfoo.so.0". O ile bęzie to "Obsoletes: A-b" w A-a to całość pojzie
płynnie.

Rzecz kolejna która z powyższym jest zwiazana pośrednio. Z czasem ten czy
inny pakiet bęzie znikał u nas bo np. nikt nie bedzie go już chcił używać
i także nikt nie będzie chciał go już dalej konserwować.

** RFC **: IMHO takim zbiorczym miejscem gdzie powinny trafiać wszystkie
takie Obsoletes których nie bedzie mżna wstawić w inne pakeity mogłby być
basesystem (w zsasadzie dtą nie miał on żadnej funkcji .. i pora mu
wreszcie dać coś do roboty :).