[MBT] new entry in pkg gdm "gdm uruchamiany z rc.d nie działa"

Śro, 2 Paź 2002, 21:58:00 CEST

On Wed, 2 Oct 2002 undefine w aramin.one.pl wrote:

> /usr/local ma podobną funkcję do /usr
> więc kasujesz /usr/local ?

> może jakieś argumenty?

Myślałem że wrost wiązesz rc.local z /usr/loacal. Tak czy inaczej wybacz
ale take znie widze żadnego podobieństwa miedzy używaniem rc.lcal i
nieużywaniem a /usr i /usr/local.

[..]
> wszystko może być wstawione w regulany skrypt. Podobnie jak każdy głupi
> skrypcik który umieszczam w /usr/local/ może być zapaczkowany i wrzucony
> do bazy rpm-a i do /usr/.
>
> pytanie jedynie czy jest sens?
> a co do rc.local... ot chociażby coś w stylu
> echo "system `hostname` `date` uruchomiony" |mail email w gdziestam...

W Solku w /etc/init.d/ jest przykładowy skrypt który wystarczy skopiować i
dalej pzrerabiac. IMHO moglibyśmy wrzucić /etc/rc.dd/init.d/template w
którym obkomentowany byłby gotowy szkielet skryptu. Staki skrypt rónie
dobzr mógłbybyć w %doc.

Tak czy inaczje rc.local nie chcę żebyśmy usuwali już teraz czy w
najbliższej przyszłości. Niemniej już w tej chwili istnienie tego czegoś
jest conajmniej dyskusyjne (czytaj: de facto redundantne/zbędne).

> jedna linijka która czasami może być potrzebna. Mam do niej pisac
> osobnego skrypta i wrzucać do rc.d ?

Spora część skryptów jakie mamy to takie frontendy na pojedyncze polecenia
więc nie jest to nic innego ponad to co już jest do tej pory robione.
Kwestia co najwyżej w tym żeby ucywilizować neijako dokąłdniae takich
kawałków popzrez obecność w zasobach systemowych gotowego szablonu.