SOURCES: gdm.conf (HEAD) [wrobell]

wrobell wrobell w ite.pl
Sob, 5 Paź 2002, 12:04:29 CEST

On Sat, Oct 05, 2002 at 10:04:40AM +0200, PLD CVS wrote:
> Module name:	SOURCES
> Changes by:	wrobell	02/10/05 10:04:37
>
> Modified files:
> 	gdm.conf
>
> Log message:
> - do not start gdm on vt9 by default (start it on first available console),
>   because you cannot have several gdm flexible servers then

Po pierwsze to wogóle idea skryptu startowego dla gdm-a jest dla mnie chora.
To tak jakbyśmy robili skrypty startowe dla mingetty, którymi przecież
zarządza się za pomocą init-a.

Po drugie, jeśli ktoś już bardzo potrzebuje gdm-a w /etc/rc.d/init.d, to
ten skrypt startowy powinien wylecieć do podpakietu, ponieważ nie każdy
chce go tam mieć i są tacy, którzy preferują /etc/inittab dla gdm-a
(i xdm-a, czy kdm-a zapewne też).

Po trzecie, gdm powinien startować na samiusieńkim końcu, w odpowiednim
runlevelu, analogicznie do mingetty, które zostają uruchomione *po*
"przeleceniu" skryptow w init.d.

Tak więc jeśli skrypt dla gdm-a ma zostać w distro, to rc-scripts powinny
być poprawione odpowiednio, IMHO.

Odwołuję się przez analogię do mingetty, ponieważ program ten oraz gdm
umożliwiają zalogowanie się na konsolę. Różnica polega tylko na środowisku,
w którym ląduje użytkownik po zalogowaniu.

    wrobell <wrobell w ite.pl>