SOURCES: gdm.conf (HEAD) [wrobell]

Sob, 5 Paź 2002, 15:40:25 CEST

On Sat, 5 Oct 2002, wrobell wrote:

> Po pierwsze to wogóle idea skryptu startowego dla gdm-a jest dla mnie chora.
> To tak jakbyśmy robili skrypty startowe dla mingetty, którymi przecież
> zarządza się za pomocą init-a.

Nigdzie nie jest powidziane, że XDM musi być odpalany pzrez inita.
W zasadzie jakbyś się uparł to wszytko co masz w /etc/rc.d/init.d/ mógłbyś
startowć via init. Nie robi się tego niemniej z conajmniej kilku powodów.

> Po drugie, jeśli ktoś już bardzo potrzebuje gdm-a w /etc/rc.d/init.d, to
> ten skrypt startowy powinien wylecieć do podpakietu, ponieważ nie każdy
> chce go tam mieć i są tacy, którzy preferują /etc/inittab dla gdm-a
> (i xdm-a, czy kdm-a zapewne też).

Nie rozumiem.

> Po trzecie, gdm powinien startować na samiusieńkim końcu, w odpowiednim
> runlevelu, analogicznie do mingetty, które zostają uruchomione *po*
> "przeleceniu" skryptow w init.d.

Musi o ile skonfigurowany na uruchamianie X serwera będzie alokował
niezdeterminowane VT. Po przy przyczepieniu tego czegoś w domyślnej
konfiguracji do np. vt9 nie ma już takiej potrzeby.

> Tak więc jeśli skrypt dla gdm-a ma zostać w distro, to rc-scripts powinny
> być poprawione odpowiednio, IMHO.

Nadal nie widzę powodu ..
W czym przeszkadza Ci to co jest onbecnie ?
Po drugie to dotyczy _domyślnej_ konfiguracji. To co masz sam poustawiane
to już Twój kram. W obecnym układzie konfiguracji i możliwości
poszczególnych pakietów nie ma żadnego powodu żeby zmieniać cokolwiek.

Mówiać inaczej zmain odpinajaca od vt9 jest do cofnięcia.

> Odwołuję się przez analogię do mingetty, ponieważ program ten oraz gdm
> umożliwiają zalogowanie się na konsolę. Różnica polega tylko na środowisku,
> w którym ląduje użytkownik po zalogowaniu.

D domyślnym iniittabie mingetty zajmują konkretne vt. To samo jest z gdm.
Chcesz odpalać wiecej X serwerów via gdm ? nie ma sprawy w konfiguracji
dodajesz używanie kilku kolejnych dotąd nie używanych VT.