inetdaemon

Radosław Kintzi lists w eth0.prv.pl
Nie, 6 Paź 2002, 22:50:14 CEST

On Sun, Oct 06, 2002 at 09:44:36PM +0200, Marcin Bohosiewicz wrote:

> A da sie go jakos o tym poinformowac?
> Chodzi m.in. o to, by regulka "ftp: " w /etc/tcpd/* tyczyla dowolneggo
> z serwerow ftp, ktore podlegaja wyborowi (sa nawzajem w Obsoletes).
OK. Patrz wcześniejszy mój list.

> A jakie pliki?
> Pamietaj ze o ile in.ntalkd jest jeden, to takich ftpd, pop3d itp. juz
> jest kilka, kazdy o innej nazwie pliku.
> Co nam nie przeszkadza bo od tego jest rc-inetd.
> Jedyna rzecz, ktora mozna zrobic to poprawic backend rc-inetd dla inetd.
zrozumiałem za pierwszym razem, ten był trzeci :)

> M.
>
> PS. A i tak lepiej do wycinania uslug uzywac firewalla a nie tcpd.
> Czemu? Bo tcpd nie zabezpiecza przed DoS'em zwiazanym z nawiazaniem
> tak duzej ilsci polaczen, ze zabraknie wolnych deskryptorow plikow
> na nowe polaczenia.

Jeżeli chodzi o inetd w połączeniu tcpd faktycznie masz rację.
Dlatego powstał rlinetd, w którym można nałożyć wiele ograniczeń
(man rlietd.conf; man setrlimit). Tutaj wychodzi słabość rc-inetd:
nie w nich możliwości ustawienia tych ograniczeń. Co nie znaczy,
że nie możnaby takiej możliwości dołożyć. W zasadzie mam trochę
czasu, moge zrobić (przynajmniej dla rlinetd).

Pozdrawiam,
Radosław Kintzi

--
mailto:redek w eth0.prv.pl