inetdaemon

Radosław Kintzi lists w eth0.prv.pl
Nie, 6 Paź 2002, 23:43:41 CEST

On Sun, Oct 06, 2002 at 10:50:14PM +0200, Radosław Kintzi wrote:

> Jeżeli chodzi o inetd w połączeniu tcpd faktycznie masz rację.
> Dlatego powstał rlinetd, w którym można nałożyć wiele ograniczeń
> (man rlietd.conf; man setrlimit). Tutaj wychodzi słabość rc-inetd:
> nie w nich możliwości ustawienia tych ograniczeń. Co nie znaczy,
> że nie możnaby takiej możliwości dołożyć. W zasadzie mam trochę
> czasu, moge zrobić (przynajmniej dla rlinetd).

Właśnie troszku nad tym pomyślałem i sprawa nie jest trudna. Wystarczy
do /etc/sysconfig/rc-inetd/* dołożyć kilka zmiennych (np.: takich jak
nazwy limitów z setrlimit(2), tyle że w wersji soft i hard) i przerobić
skrypty /etc/sysconfig/rc-inetd.script tak by mogły z nich robić użytek.
Roboty niewiele bo takich skryptów mamy najwyżej dwa (jeszcze nie
sprawdziłem, czy xinetd też ma możliwość ustawiania jakiś limitów
(i czy rc-inetd to wspiera), inetd jak wiadomo nie ma).

Pozdrawiam,
Radosław Kintzi

--
mailto:redek w eth0.prv.pl