SPECS: rpm.spec (NEW_PEAR_REQUIRES) [misto]

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Nie, 13 Paź 2002, 18:00:41 CEST

On Fri, 11 Oct 2002, Michal Stochmialek wrote:

> Utworzylem nowy branch z nowym systemem Requires/Provides dla PEARa.
> Poprzedni w sumie dzialal, ale pojawily sie problemy przy dodawaniu do
> PLD horde'y i impa. Problem polega(l) glownie na konflikcie nazw klas
> hordy i peara. Na poziomie PHP bylo to zalatwiane poprzez odpowiednie
> includowanie plikow (include_path lub HORDE_BASE). Tu wlasciwie
> zbieznosc nazw nie przeszkadzala.

Ale powoduje zamieszanie.
Bo horde używa pear-a, a jednocześnie dostarcza klasy o identycznych
nazwach co pear. To powoduje, że tak naprawdę nie wiadomo co z czego
pochodzi.

> Psula jednak poprawne ustawienie requires. Podczas wyszukiwania
> zaleznych klas uzywanych przez horde, skrypty nie byly w stanie okreslic
> skad sa dane klasy.

Bo ty patrząc w kod też nie jesteś tak naprawdę w stanie określić skąd
dana funkcja jest. Przez błędne nazwy...

> Blues zaczal poprawiac nazewnictwo klas hordy, aby usunac konflikty.
> Jest z tym sporo roboty. Nie tylko w hordzie, ale we wszystkich
> aplikacjach korzystajacych z niej. Moze to jest dobra droga, ale mnie
> wydaje sie, ze zbyt zmudna. Kiedys goscie od hordy i tak to poprawia...

Nie bardzo, bo im się tak samo jak tobie nie chce.
Gotowe poprawki przyjmą, ale sami poprawiać nie będą...

> W branchu NEW_PEAR_REQUIRES sa nowe skrypty rpma
> rpm-php-requires/provides (przepisane przez malekitha), ktore realizuja
> koncepcje nowego systemu pearowych zaleznosci.

Fajnie - dobrze, że ktoś oprócz mnie w tym grzebie :) I że nikt nie umarł
jak zobaczył aktualną wersję tego skryptu :)

> Skrypt rpm-php-requires wyszukuje konstrukcje
> (require|include|require_once|include_once), ale tylko gdy argumentem
> jest prosty string. Dalej sprawdza, czy dany plik nalezy do listy plikow
> z danego pakietu. Jak nie to ustawia na niego require typu
> pear(nazwa_pliku.php). Na przyklad: pear(HTML/Common.php).

Jeżeli to ci sie uda ładnie zrobić to jest to także poprawna droga. I
spokojnie możesz to na head wrzucić.

> Z kolei skrypt rpm-php-provides wyszukuje w liscie plikow pakietu pliki
> znajdujace sie w /usr/share/pear. I ustawia na nie provides.

/usr/share/pear? A powinien chyba wszystkie pliki, które są na liście
plików pakietu i mają *.php
W ten sposób możesz skrypt wykorzystać także do wyszukiwania zależności w
pakietach korzystających z pear-a...

> Na razie wiekszosc dziala [u mnie]. Pojawila sie jednak petla pomiedzy
> pakietami php-pear-PEAR oraz php-pear-Console_Getopt. Klasy uzywaja sie
> nawzajem. Wydaje mi sie, ze pakiety powinny byc raczej polaczone, co
> zalatwi ten problem.

Olej - niech się wymagają, co w tym złego?
Albo napisz o tym na liście pear-a :)

Wogóle - jeżeli robisz to w branchu to zmień w nim z pear(..) na php(..)
Po 1.0 chciałem to masowo zrobić, ale ty możesz już zacząć :)

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...