SPECS: rpm.spec (NEW_PEAR_REQUIRES) [misto]

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Nie, 13 Paź 2002, 18:12:08 CEST

On Sat, 12 Oct 2002, Michal Moskal wrote:
> Zauważ jak są generowane zależności dla perla. Zależności są od pakietów
> (wywołań use Foo::Bar; czy jak to się tam nazywa). W php jak zwykle
> wszystko jest dorabiane a nie robione od początku, więc nawet nie ma tam
> systemu pakietów, nawet tak ,,wspaniałego'' jak w perlu.

Bajki opowiadasz - pear jest systemem pakietów.

> Innymi słowy generując zależności od plików a nie klas nie musimy
> martwić się sytuacją, że dwa php-pear zawierają klasa, która nazywa się
> tak samo (co, biorąc pod uwagę brak namespaces oraz typowe praktyki
> koderów php jest bardzo prawdopodobne). Nic nie tracimy, wygrywamy.

Jeżeli spojrzysz w pierwsze moje wersje skryptów do rpm-a, to też
wyszedłem z takiego założenia. To mi nie wychodziło, bo prov i req się
rozjeżdżały, nie przez założenia, ale błędy w pakietach pear-a. Byłem
zmęczony poprawianiem tego, więc podeszłem w inny sposób.

> Dodatkowo zależności od plików jest dużo łatwiej znaleźć w kodzie
> źródłowym (skrypt na wszystkich naszych pear pomylił się tylko raz).
> Ponieważ struktura leksykalna php jest niebanalna (2 rodzaj quotingu,
> ${...}, ?> ... <? etc) jest to istotna zaleta.

NO - moje wersje skryptów były szalone momentami...

> Sam imp czy horde są tu raczej mało istotne. Ważne jest, aby system
> pearowych zależności był dobry i skuteczny, tak jak ten z perla.
> Bez konieczności dodatkowego rzeźbienia.

true :)

Jeżeli to wszystko działa (nie mam możliwości sprawdzenia tego teraz,
ani w niedługiej przyszłości :( ) to moja propozycja jest, aby przenieść
ten skrypt na head.

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...