postgresql i pam

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Czw, 17 Paź 2002, 13:38:47 CEST

On Thu, Oct 17, 2002 at 01:28:09PM +0200, Andrzej Dereszowski wrote:

> pam_unix: Authentication failure, a co się miało pojawić :)
>
> Nie wiem, długo nad tym siedziałem, żeby wyczaić, co jest grane
> (może da się jakoś debug włączyć w pam_unix bez rekompilacji, ale
> jakoś nie zauwżyłem).
> W każdym razie procesy cyrusa chodzą ze swojego konta jakiegoś
> (chyba cyrus :) ) i oczywiście kod z pam_unix też na nim biega,
> co powoduje, że nie potrafi otworzyć /etc/shadow.

Trochę inaczej. pam_unix (właściwie /sbin/unix_chkpwd) odmawia
autentykacji usera innego niż aktualny uid, chyba że uid==0.

> Taki wniosek,
> bo po 'chmod o+r' /etc/shadow wszystko działało.

A to już jakaś inna sprawa - nie zaglądałem do kodu.
Do autentykacji aktualnego użytkownika też wymaga dostępu do shadow,
i to działa (unix_chkpwd ma suid root).

--
Jakub Bogusz