kde 3.0.4 popsute

Adam Gorzkiewicz adgor w isn.pl
Czw, 24 Paź 2002, 01:35:32 CEST

No i stało się:

[adgor w ozyrys adgor]$ rpm -q kdebase kdelibs qt
kdebase-3.0.4-2
kdelibs-3.0.4-1
qt-3.0.5-7
[adgor w ozyrys adgor]$ kwrite
kwrite: error while loading shared libraries: kwrite.so: cannot open shared
object file: No such file or directory
[adgor w ozyrys adgor]$ konqueror
konqueror: error while loading shared libraries: konqueror.so: cannot open
shared object file: No such file or directory
[adgor w ozyrys adgor]$ kmenuedit
kmenuedit: error while loading shared libraries: kmenuedit.so: cannot open
shared object file: No such file or directory
[adgor w ozyrys adgor]$
... itd.

To jest efekt działania chrpath. O ile w przypadku qt chrpath na prawde robi
dobrą robotę, to w kde* - psuje część aplikacji. Chodzi w znakomitej
większości o te programy, które odwołują się po starcie do
/usr/X11R6/lib/<nazwa programu>.so
W obecnej sytuacji nie da się ich uruchomić inaczej niż przez kdeinit, co w
praktyce unienmożliwia ich uruchamianie w środowisku innym, niz kde.

Miałem już tak ale z kde 3.0.8 i tylko na domowym komputerze, nie byłem więc
pewien, czy to jest zjawisko powtarzalne. Teraz wystąpiło to na innej
maszynce i z pakietami z ftp.

Całe kde 3.0.4, które od wczoraj schodzi z builderów jest popsute! Trzeba to
przebudować z "--define no_install_post_compress_modules  1" i zastanowić
się, czy tego makra w ogóle nie używać opcjonalnie (definiując w specu
"spec_install_post_compress_modules 1") - tam, gdzie to naprawdę jest
potrzebne.

--
Adam Gorzkiewicz
adgor w isn.pl