postgresql - czemu tak jak jest i czy można coś poprawić?

Hubert depesz Lubaczewski depesz w depesz.pl
Wto, 3 Wrz 2002, 15:09:51 CEST

hej
tak się złożyło, że trochę grzebię (poza pld) w postgresie. nic
wielkiego, ale zawsze używałem buildów własnoręcznych. ostatnio
stwierdziłem, że na serwerze postawię postgresa z pld'owych rpm'ów.
to był błąd.

komu wpadł do głowy "genialny" pomysł by konfigurować postmastera w
/etc/sysconfig/... ?
przecież postgres ma swój plik konfiguracyjny i tak jak to jest teraz to
jest burdel na kółkach. cześć się ustawia tu, część tu, opcje tu i tu
mogą być wzajemnie sprzeczne.
rany. jak już koniecznie plik w /etc/sysconfig/ być musi to niech on
będzie taki jak dla (defaultowo) vixie-cron'a.

druga sprawa.
w źródłach do postgresa jest stado fajnych rzeczy w podkatalogu contrib.
może warto by było przynajmniej z części z nich (pgbench, pgcrypto,
tsearch, ... ?) zrobić pakiety? nikt nie będzie protestował?
co do ewentualnego nazewnictwa:
biblioteki - extenstions - postgresql'a nazywałbym
postgresql-contrib-xxx, np.:
postgresql-contrib-tsearch
postgresql-contrib-pgcrypto
natomiast rzeczy takie jak pgbench po prostu pakiet "pgbench".
pasuje? ktoś za? ktoś przeciw?

depesz

--
hubert depesz lubaczewski                          http://www.depesz.pl/
Mój Boże, spraw abym milczał, dopóki się nie upewnię,  że  naprawdę  mam