[depesz@icm.edu.pl:] mail na devel-pl

Hubert depesz Lubaczewski depesz w depesz.pl
Pią, 6 Wrz 2002, 16:56:04 CEST

On Fri, Sep 06, 2002 at 08:50:56AM +0200, Jacek Konieczny wrote:
> Chociażby to, że jak sobie w psql dam \encoding LATIN2, to polskie
> teksty będzie mi wypisywał prawidłowo.

nie rozumiem powyższego. jak mam kodowanie sql-ascii, polskie locale
polskie teksty normalnie mi się wypisują, a dodatkowo działają
bazo-danowe funkcje językowe (upper/lower/pochodne)

> Jako dane binarne? Przecież to są teksty!

no i? jeszcze mi wytłumacz czym z punktu widzenia bazy różnią się dane
tekstowe od binarnych. hint: plik c.h definicja struktury varlena.

> A moze jako UTF-8. Tylko wtedy np. w VARCHAR(4) raz mi się zmieści jeden
> znak, raz 4. Podobne problemy występowałyby zapewne przy wszelkich
> operacjach na

przypominam, że mówię o bazie postgresql, która do wersji 7.0.3 miała
napisane w docach, że typy danych char i varchar są do ... i należy
używać text'ów. potem obsługę char i varchar poprawiono - robiąc z nich
coś jaky text + check na length. czyli to samo co mogę zrobić sam.

> Możliwość wysyłania do bazy stringów UTF-8

a jak baza jest w innym encodingu to nie możesz?

> W sumie w nagłówkach tego maila też mogłoby być "charset=us-ascii"....

nie.bo polskie litery by nie działały. różnica polega na tym, że ja wiem
jak działa postgresql i kiedy funkcje językowe działają, a kiedy nie.

depesz

--
hubert depesz lubaczewski                          http://www.depesz.pl/
Mój Boże, spraw abym milczał, dopóki się nie upewnię,  że  naprawdę  mam